Athena Private Label

Private Label Nedir?

Private label bir ürün veya bir hizmetler topluluğunu başka bir şirketin telif hakları veya markası ile o şirket adına üretmek olarak tanımlanabilir.Private label daha çok geniş segmente sahip zincir marketler tarafından pazarda yerleşik olarak bulunan ve belirli güce sahip ürün markaları ile rekabet edebilmenin en net şekli olarak konumlandırılır.Private label alternatif bir maliyet çözümünü beraberinde getirdiği için ulusal veya bölgesel satış hedeflerine ulaşabilmek için etkili bir yoldur.Market ihtiyaçları bakımından private label uzun vadeli satış beklentilerini karşılamak açısından uygun fiyat ve kalite bileşkesi ile güçlü bir tüketim etkisini beraberinde getirmektedir.Private label uygulamalarının ana hedefi satış eğilimlerinin oluşması olarak nitelenebilir.Private label, özel markalı ürün olarak kısaca tanımlanabilir.

Son yıllarda her hangi bir ürün kategorisi için private label uygulamasının market rafları ile buluşma kolaylığı private label ürünlerinin satış grafiğini maksimum seviyeye getirmiştir.Nihai tüketicilerin private label ürünlere olan ilgisi artarak devam ederken müşteriler açısından aynı kalitedeki bir ürünü ekonomik fiyat avantajı ile birlikte satın almak cazip bir alternatif.Private label’da müşteri ödediği para ile aldığı faydayı kıyasladığı anda aynı ürünü tekrar satın almayı deneyebiliyor.Başka bir deyişle private label ürün karşısıdaki memnuniyet ile daha sadık müşteriler elde etmek mümkün.

Athena parfüm olarak süregelen piyasa dinamikleri karşısında private label ürünlere eğilimin artarak devam edeceğine düşünüyoruz.Bu nedenle tesislerimize gerekli teknolojik yatırımları yaparak, operasyonel verimliliği göz önünde bulundurmak kaydıyla müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda Türkiye’de ve dünyada private label çözümleri üretmekteyiz.

Dünyada ve Türkiyede Private Label

Avrupa genelinde perakende sektöründe Almanya, Belçika, İngiltere, İspanya ve İsviçre’ de özel markalı ürünler (Private Label) genel market pazar paylarında % 40 gibi önemli bir paya sahip bulunmaktadır. Özel markalı ürünlerin dünya pazarında bu kadar yüksek bir paya sahip olması ürün kalitesi, ürün çeşitliliği ve uygun fiyat avantajlarının, yani özel markalı ürünlerin gücünü göstermektedir.Sürekli olarak gelişen market markaları bugün satılan her ürünün 5 te birini oluşturmakta ve özel markalı ürünler gittikçe daha çok dikkat çekici hale gelmektedir. Amerika da özel markalı market ürünlerinin 2018 sonu ile genel pazar payı % 26 olarak gerçekleşti..

Private label ürünlerin pazar payları son yıllarda artan bir trende sahip.Private label ürünler her yıl çıtayı bir üst seviyeye taşımak için alternatif çözümler ile daha geniş bir ürün alanına hitap etmeye başladı.Private label ve diğer üretici markalar arasındaki fiyat farkı nerede ise % 40 seviyelerinde.Private label ürünlerin satış ve rekabet gücü nedeni ile üretici markaların pazar paylarını koruma endişeleri yada çabaları açıkça görülüyor.Çünkü tüketici ve arz edilen private label markaları uygun fiyat kriteri nedeniyle yüksek bir talep eğrisi ile karşılıyor.Private label ürünlere olan talep, tüketicilerin private label ürünlerini gerçek marka olarak algılamaya başladıklarının net bir kanıtı.Uygun fiyat ve kalite bileşeni müşterilerin davranışlarını private label ürünler yöneltmektedir.

Private Label Marka Avantajları

Esas olarak private label ürünler bir perakende mağazasının markası altında satılan üründür.Private label marka, perakende marketin ticari ünvanı veya sahip olduğu bir marka üzerinde birleşilen bir isim olabilir. Süpermarketler ve hipermarketlerde private label ürünler daha çok sağlık, gıda, kozmetik, ev temizliği ürünleri, ıslak mendil, konserve, dondurulmuş gıda ve kişisel bakım ürünleri olarak rastlanmaktadır. Private label üründe fiyatlandırma ve promosyon uygulamaları tüketiciler için bir fırsat niteliği taşıyarak bulundukları mağazada ürünü satın alırken market adı ve markasına güvenerek satın almaktadırlar. Çünkü tüketici ürünün belirli kalite standartlarında üretildiğine emindir. Zaten mağaza ürünün belirli standartlar ile üretildiğini garanti etmektedir.

Private label bir ürün veya hizmet üzerinde fiyat üzerinde kontrol sağlanabildiği gibi sunulan private label marka ürünün pazarlama plan ve stratejileri firma hedefleri doğrultusunda yönetilebilir. Pazarlama stratejisinde private label marka üzerinde yeni ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak ortaya konulabilir. Marka ile özdeşleşen private label ürün firmanın karakteristik özelliklerini üzerinde taşıyarak değişen müşteri tercihlerine karşı ürüne karşı sadakat sağlayabilir. Private label ürünler üretim, pazarlama, satış ve ürün dağıtımı konusunda yüksek avantajlar sağlarken en büyük etkisini kar maksimizasyonu konusudur. Private label kar oranı üzerinde yüksek kontrol etkisi ile alternatifsiz olarak düşünülebilir.

Private label geniş spektrumlu bir ürün çeşidine sahiptir.Gıda ve kozmetik ürünler Private label ürün konusunda en geniş alana sahiptir. Private Label ile marketler müşterileri için kişiselleştirilmiş ve aynı zamanda benzersiz bir ürün grubu oluşturarak müşteri için çok daha ideal fırsatlar yaratabilmektedir. Özel markalı ürün (Private Label) ile ürünlerinizi rakip ürünlerden farklılaştırarak müşteri kitlenize yeni alternatifler sunarak değer üretebilirsiniz.

                                            Private Label Üretim Şeması